@article { author = {shafiei, bijan and Ahmadi, Parisa and Ghasisin, Leila}, title = {Using Video-Clip Stimuli in Response Elaboration Training on improving the content of utterance in an Individual with Non-fluent Aphasia: A case report}, journal = {Jundishapur Scientific Medical Journal}, volume = {19}, number = {4}, pages = {405-412}, year = {2020}, publisher = {Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences}, issn = {2252-052X}, eissn = {2252-0619}, doi = {10.22118/jsmj.2020.213234.1930}, abstract = {Using Video-Clip Stimuli in Response Elaboration Training on improving the content of utterance in an Individual with Non-fluent Aphasia: A case report Background and Objective: Non-fluent Aphasia is one of the worst types of Aphasia that needs treatment. In the other studies, action picture cards have been used as stimuli by the RET method. In this study, video clips was used as a verbal stimulus in RET to increase speech content. Case presentation: The patient was a 45-year-old with a complaint of inability to speak after brain tumor surgery. Cognitive test results were normal in this patient. But the results of Persian Farsi battery showed severe Broca's aphasia. There was no such dysarthria and apraxia in this patient. Discussion: The patient was scheduled for one hour and three days a week.After 4 sessions, the content of the patient's words was more than twice the content of his words in the evaluation sessions. Key words: Aphasia, Content of utterances, video clips, treatment, non-fluent}, keywords = {Aphasia,Content of utterances,video clips,treatment,non-fluent}, title_fa = {تاثیر کاربرد ویدیوکلیپ در روش درمانی ارتقای پاسخ (RET) بر بهبود محتوای گفته فرد زبان پریش ناروان: گزارش موردی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: زبان پریشی ناروان یکی از بدترین انواع زبان پریشی است که نیازمند درمان می باشد. در سایر مطالعات با استفاده از روش RET کارتهای تصویر افعال به عنوان محرک استفاده می شده است. در این مطالعه روش درمانی تمرین ارتقای پاسخ (RET ) با استفاده از ویدیوکلیپ به عنوان محرک کلامی با هدف افزایش محتوای گفتاراستفاده شد. معرفی مورد: بیمار 45 ساله با شکایت عدم توانایی در صحبت کردن در پی جراحی تومور مغزی بود. نتایج آزمونهای شناختی در این بیمار طبیعی بود. اما نتایج آزمون زبان پریشی فارسی نشان دهنده وجود زبان پریشی شدید بروکا بود. هم چنین دیزآرتری و آپراکسی در این بیمار وجود نداشت. نتیجه گیری: برای بیمار جلسات یک ساعته و سه روز در هفته برنامه ریزی شد. پس از 4 جلسه، محتوای گفته های بیمار به بیش از 2 برابر افزایش یافت. کلمات کلیدی: زبان پریشی، محتوای گفته ها، ویدیوکلیپ، درمان، ناروان}, keywords_fa = {زبان پریشی,محتوای گفته ها,ویدیوکلیپ,درمان,ناروان}, url = {https://jsmj.ajums.ac.ir/article_115491.html}, eprint = {https://jsmj.ajums.ac.ir/article_115491_673247f0340551ff804ed97f7c91b8e2.pdf} }